Ofta ställda frågor
På denna sida hittar du svar på frågor som många har ställt.
Fråga: Vad ingår i månadsavgiften?
I månadsavgiften ingår en hel del. Grundläggande saker är exempelvis säkerhetskopiering, tekniskt underhåll, systemuppdateringar med mera. Du behöver med andra ord inte bekymra dig för det rent tekniska, utan kan koncentrera dig på det som är viktigt för din verksamhet.
Ytterligare ingår funktioner så att du kan uppdatera din webbsida själv genom att ladda upp bilder, skapa nya sidor, skapa bildgallerier, uppdatera kontaktuppgifter, ha ett kontaktformulär med karta, ändra menyerna med mera.
Det finns också en del tilläggsfunktionalitet som kräver skilt avtal, såsom produktkatalog, kundregister, online beställningssystem, fakturering med mera.
Fråga: Är det långa tidsbundna avtal?
Nej, det är ingen bindningstid, utan tjänsten kan sägas upp med en månads uppsägningstid. Faktureringsperioden är vanligen tre månader och kunden kan också välja månads- eller årsvis fakturering.
Vi är medvetna om att det finns företag som kör med långa bindningstider för något som företagaren kanske inte ens behöver eller har ekonomisk nytta av. Detta anser vi är förkastligt och därför gör vi inte så. Vår strategi är att leverera en så pass bra tjänst att kunden frivilligt stannar kvar hos oss.
Fråga: Vad kostar det att uppdatera innehållet på sidan? Kan jag uppdatera själv?
Det kostar inget extra att uppdatea innehållet, utan du kan göra det själv. Med PageUP!-systemet är det förhållandevis enkelt att ladda upp bilder och redigera texter på sidorna.
Fråga: Kan min sida vara på flera språk?
Ja, det kan den. Systemet stöder en mängd språk, bland annat alla nordiska språk samt EU-språk. Du behöver inte heller genast aktivera alla språk, utan du kan aktivera ett nytt språk även efter att sidan är klar. Processen kan beskrivas enligt följande: 1. aktivera det nya språket. 2. gör de översättningar som behövs. 3. Publicera det nya språket. Klart!