Elintarvikkeiden tilausjärjestelmä
Perinteisten PDF-dokumenttien tai Excel-taulukoiden käyttämisen haitat
- Hankalia täyttää. Asiakas ei aina saa tiedostoja avattua koneellaan.
- Vaikeuksia lähettämisessä, asiakas ei ehkä onnistu liitetiedoston lähettämisessä.
- Asiakas ei näe suoraan mitä tilaus tulee maksamaan.
- Tilauksia ei voi automaattisesti ryhmitellä oikein.
- Tilausmäärän yksikkö jää epäselväksi, asiakas voi täyttää vahingossa esim. kpl-määrän kun pitäisi antaa paino.
- Tilaus pitää käsitellä manuaalisesti useammassa vaiheessa.
Online-tilausjärjestelmän edut:
- Asiakas saa tehtyä tilauksen helposti, esimerkiksi älypuhelimella.
- Asiakas näkee aiemmat tilauksensa.
- Asiakas voi suositella tuotteita sosiaalisessa mediassa kuten esimerkiksi facebookissa.
- Asiakashankinta voi hyödyntää internetiä tehokkaasti, sillä asiakkaat voivat itse luoda tilinsä.
- On helpompaa selvittää, kuka on tilannut mitäkin.
- Kirjanpito helpottuu.
- Asiakkaan tilauksessa ei synny epäselvyyksiä, sillä järjestelmä on ohjannut tilausprosessia. Tuote-erän koko- ja laatutiedot näkyvät selkeästi ilmoitettuina.
- Logistiikka käy helpommaksi. Toimitustiedot määrineen ja toimituspaikkoineen näkyvät selvästi; tällöin myös tuotteiden pakkaaminen helpottuu.